
- Acest eveniment a trecut.
CAMPIONATUL NAȚIONAL DE TAEKWON-DO ITF PENTRU SENIORI ȘI JUNIORI III, II, I, BAIA MARE, 02-04 MAR 2018
02/03/2018 @ 15:00 - 04/03/2018 @ 18:00

Federaţia Română de Taekwon-do I.T.F. şi Clubul Sportiv Știința-Dragonul Baia Mare au deosebita plăcere şi onoare de a vă invita să participaţi la Campionatul Național de Taekwon-do I.T.F pentru juniori III, II, I și seniori, în perioada 2-4 martie 2018, localitatea Baia Mare, județul Maramureș.
Comitetul de organizare face eforturi deosebite pentru a vă oferi cele mai bune condiţii de întrecere aşteptând cu nerăbdare să întâmpine un număr cât mai mare de sportivi, la acest eveniment sportiv.
Cu stimă şi consideraţie, Preşedinte, Cosmin OprescuA. Informații generale
Organizatori
![]() |
Federaţia Română de Taekwon-do I.T.F. Str. Bradului, 15-A-12 Loc. Călan, Jud. Hunedoara Tel: 0766.800.330 Email: [email protected] |
![]() |
Clubul Sportiv Știința-Dragonul Baia Mare Tel: 0744.753.754 Email: [email protected] |
Data
2-4 martie 2018Locul
Sala Sporturilor „Lascăr Pană” din Baia Mare, jud. MaramureșB. Regulament
1. Participanți
Structurile sportive cu C.I.S. eliberat de M.T.S., afiliate la Federaţia Română de Taekwon-do I.T.F. şi cu taxele plătite pe anul 2018.
Participă numai sportivi legitimaţi şi cu gradele acordate de către Federaţia Română de Taekwon-do I.T.F., număr nelimitat de sportivi / categorie / club.
Gradele vor fi achitate în contul federaţiei până la data înscrierii în competiţie iar sportivii vor fi validaţi de către Comisia de Evidență a Membrilor și Înscriere. Pentru a evita eventualele neclarităţi rugăm preşedinţii cluburilor să trimită dovada plăţii şi tabelul cu sportivii promovaţi în grad, pentru a putea fi validați în sistemul online, pe adresa [email protected].
Sportivii născuţi în anul 2000 sunt juniori (participă la juniori I chiar dacă au împlinit 18 ani) dar pot opta pentru a participa la seniori (nu la ambele!!) la probele individuale şi pe echipe.
Gradul minim admis:- juniori III, II: 9 GUP
- juniori I: 8 GUP
- seniori: 6 GUP
La probele de echipe juniori, masculin şi feminin, echipa este formată din 5 (minim 3) sportivi pe categorie și trebuie să fie conform categoriei de vârstă la care este înscrisă echipa.
2. Probele de concurs
JUNIORI III-II (masculin şi feminin) TULL, LUPTĂ, TEHNICI SPECIALE și SPARGERI FORȚĂ ”dinamometru”
Tull (M/F):- -6 ani, -8 ani: o singură grupă
- -10 ani, -12 ani, -14 ani: două grupe
- 9-6 GUP
- 5-1 GUP
- -8 ani: -24 kg, +24 kg
- –10 ani: -30 kg, -35 kg, -40 kg, -45 kg, +45 kg
- -12 ani: -30 kg, -35 kg, -40 kg, -45 kg, – 50 kg, +50 kg
- -14 ani: -35 kg, -40 kg, -45 kg, -50 kg, -55 kg, +55 kg
- Twimyo nopi yop cha jirugi (-8 ani și -10 ani)
- Twimyo nopi chagi, twimyo Nopi Yop Chagi si Twimyo Dollyo chagi (- 12 ani)
- Toate probele de la juniori I / seniori la (-14 ani)
- M/F: -8 ani, -10 ani, -12 ani, -14 ani: Sonkal taerigi și dollyo chagi
JUNIORI I
Pot participa şi sportivi juniori II cu 13 ani împliniţi dar fără proba de luptă și spargere de forţă individual şi echipă). Sportivii care au împlinit 13 ani și 6 luni pot participa la luptă juniori I.- Tull individual masculin şi feminin: centuri colorate, I DAN, II DAN;
- Tull echipe masculin şi feminin (minim 5 sportivi juniori);
- Luptă individuală masculin: -50 kg; -56 kg; -62 kg; -68 kg; -75 kg; + 75 kg;
- Luptă individuală feminin: -45 kg; -50 kg; -55 kg; -60 kg; -65 kg; + 65 kg;
- Luptă echipe masculin şi feminin (minim 3 sportivi juniori / junioare);
- Spargeri forţă individual masculin şi feminin;
- Spargeri forţă echipe (minim 3 sportivi juniori / junioare);
- Tehnici speciale individual masculin şi feminin;
- Tehnici speciale echipe masculin şi feminin (minim 3 sportivi juniori / junioare) ;
- Luptă tradiţională: 2 Gup; echipa poate fi şi mixtă: masculin – feminin, doar juniori (NU se plăteşte taxa de înscriere separat pentru această probă)
SENIORI
Pot participa doar sportivii seniori.- Tull individual masculin şi feminin: centuri colorate, centuri negre I DAN, II DAN, III DAN, IV – V DAN
- Tull echipe masculin şi feminin (minim 5 sportivi seniori);
- Luptă individuală masculin : -57 kg; -63 kg; -70 kg; -78 kg; -85 kg; +85 kg;
- Luptă individuală feminin: -50 kg; -56 kg; -62 kg; -68 kg; -75 kg; +75 kg;
- Luptă echipe masculin şi feminin (minim 3 sportivi seniori);
- Spargeri forţă individual masculin şi feminin;
- Spargeri forţă echipe (minim 3 sportivi seniori);
- Tehnici speciale individual masculin şi feminin;
- Tehnici speciale echipe masculin şi feminin (minim 3 sportivi seniori);
- Luptă tradiţională: gradul minim 2 Gup. Echipa poate fi mixtă: masculin-feminin (NU se plăteşte taxa de înscriere separat pentru această probă).
TEHNICA | JUNIORI I | SENIORI |
TWIMYO NOPI AP CHA BUSIGI | 250 cm | 260 cm |
TWIMYO DOLLYO CHAGI | 230 cm | 240 cm |
TWIMYO BANDAE DOLLYO CHAGI | 210 cm | 220 cm |
TWIMYO DOLMYO YOP CHA JIRUGI | 210 cm | 220 cm |
TWIMYO NOPI YOP CHA JIRUGI | 130 cm | 140 cm |
TEHNICA | JUNIOARE I | SENIOARE |
TWIMYO NOPI AP CHA BUSIGI | 210 cm | 220 cm |
TWIMYO DOLLYO CHAGI | 200 cm | 210 cm |
TWIMYO NOPI YOP CHA JIRUGI | 110 cm | 120 cm |
TEHNICA | JUNIORI | SENIORI |
AP-JOOMUK JIRUGI | 2 | 3 |
SONKAL TAERIGI | 2 | 3 |
YOP CHA JIRUGI | 3 | 4 |
DOLLYO CHAGI | 2 | 3 |
BANDAE DOLLYO CHAGI | 2 | 3 |
TEHNICA | JUNIOARE | SENIOARE |
SONKAL TAERIGI | 1 | 2 |
YOP CHA JIRUGI | 2 | 3 |
DOLLYO CHAGI | 1 | 2 |
3. Echipamentul sportivilor
- Echipamentul oficial este cel omologat şi aprobat de FRTKD ITF, A.E.T.F și I.T.F.
- Echipamentul fiecărui sportiv va fi verificat de un arbitru desemnat la intrarea acestuia pe suprafaţa de competiţie.
- Sportivii vor avea acces la suprafaţa de concurs doar însoţiţi de un instructor sau antrenor de taekwon-do ITF, pe baza cardului, fiind echipaţi în culoarea colţului, cu 2 minute înainte de începerea meciului, conform grilelor de concurs.
4. Contestații
Se fac pe baza regulamentului de arbitraj. În cazul contestaţiei, antrenorul trebuie să prezinte banii şi să completeze formularul de contestaţie pe loc, la masa Jury President a ringului respectiv, în maxim 5 minute de la terminarea întâlnirii în cauză.
5. Cântarul
Cântărirea sportivilor va fi făcută la înscriere vineri, 2 martie 2018, de la ora 16.30 până la ora 19.00 la sediul DJTS Maramureș, Baia Mare, Bld. Unirii 14A, sau în mod excepțional sâmbătă, 03.03.2018 la ora 08.30, la Sala Sporturilor Lascăr Pană din Baia Mare.
LA CÂNTAR NU ESTE ADMISĂ DEPĂŞIREA LIMITEI MAXIME A CATEGORIEI!
La cântar sportivii se vor prezenta în pantaloni de dobok şi tricou (acestea însumând 0,500 kg, care vor fi scăzute).
Sportivii care la cântar depăşesc limita de greutate au la dispoziţie 1 oră (doar în ziua de vineri) de la primul cântar oficial pentru a confirma categoria. Dacă la al doilea cântar oficial, vinerea, sportivii nu se încadreză în categoria la care au fost înscrişi, aceştia vor fi retraşi din categoria acestora.
C. Înscriere
1. Componența echipelor
Fiecare delegaţie poate fi alcătuită din:- 1 conducător delegaţie
- 1-2 antrenori sau instructori
- sportivi competitori – juniori III, II, I şi seniori (masculin şi feminin)
- 1 arbitru (sau mai mulţi) acreditaţi
2. Cluburi eligibile pentru participare
Înscrierea sportivilor, arbitrilor, instructorilor în competiţie se va face online, fiecare conducător de delegație primind în prealabil acces pe bază de utilizator și parolă la sistemul electronic de înscriere.
Finalizarea înscrierilor va avea loc vineri, 2 martie 2018, de la ora 16.00, până la ora 19.00 la sediul DJTS Maramureș, Baia Mare, bld. Unirii 14A, conform programului de prezentare la înscriere care va fi anunțat până la această dată.
Înscrierea se va face de către 1 antrenor / instructor de la clubul respectiv. Antrenorul / instructorul va verifica fişele de înscriere în competiţie scoase din sistemul online, fişele de legitimare, tabelele centralizatoare şi carnetele de legitimare completate si cu pozele lipite, puse în ordinea înscrierii sportivilor pe fişe şi va achita taxele de competiţie.
Vor fi verificate legitimările care trebuie să conţină: viza anuală de sportiv, viză medicală eliberată de policlinica sportivă pe prima parte a anului 2018, gradul sportivului care trebuie să coincidă cu cel înregistrat la Federaţie.
În cazul noilor legitimări, acestea vor prezentate conform cerinţelor concursurilor anterioare. Fiecare club va avea tabelul nominal care va cuprinde toţi sportivii ce urmează a fi legitimaţi. Toate tipurile de fişe pot fi găsite pe pagina web a federaţiei. Orice omisiune a acestora nu permite înscrierea sportivilor în cauză în concurs.
Orice litigiu se va lămuri cu oricare din membrii Comisiei de Evidență a Membrilor și Înscriere.
Notă:
- Conducătorii delegaţiilor au obligaţia ca la înscrierea în competiţie conform programului să prezinte tabelul cu responsabilitatea accidentelor.
- La categoria oficiali, pentru poziţiile antrenor sau instructor, nu pot fi înscrise persoane ce nu deţin această calitate.
3. Data limită
Cluburile vor solicita cazarea pentru arbitri (conform numărului de sportivi înscriși) până în data de 20 februarie 2018 pe adresa: [email protected]. Arbitrii care nu și-au făcut rezervarea până la această dată își vor suporta cheltuielile de cazare și masă.
Înscrierea în sistemul online se va face până la 25 februarie 2018, ora 21:00. După aceast termen, sistemul va bloca automat procesul de înscriere și nu se vor mai putea face modificări. Operarea înscrierilor în sistemul online poate lua un timp considerabil, ținând cont de numărul de persoane înscrise, sunt necesare încărcări de fotografii pentru fiecare persoană înscrisă. NU VĂ BAZAȚI PE ULTIMA ZI!!!
Modificări:
- Se acceptă doar modificările pe grile (eventuale erori apărute la introducerea sportivilor în sistem), în 26 februarie 2018, prin semnalarea acestora pe email la adresa [email protected]
- După data limită de verificare (26 februarie 2018, ora 21.00), nu se mai accepta nici o modificare.
Tragerile la sorţi vor fi efectuate electronic în sistem online de către domnul Secretar Federal Popa Cristian în data de 27.02.2018 la ora 22:00. Orice nelămurire legată de tragerea la sorti se va dezbate la ședința tehnică, după înscrierea cluburilor, la ora 19.00.
4. Taxe de participare
- taxă de participare sportiv la toate probele: 50 lei / sportiv ( indiferent la câte probe concurează)
- taxă de participare echipă: 10 lei / persoană / echipă (indiferent că echipa participă la o probă sau 4 probe) – juniori III,II, I, seniori, masculin, feminin
- taxa arbitraj: fără arbitru 300 lei / club, cluburi cu 1 arbitru – 100 lei / club, cluburi cu minim 2 arbitri – 70 lei / club.
- În situația în care sunt cluburi care nu au achitat taxele anuale și doresc să participe la campionat, trebuie să achite taxele prezentate pe pagina www.taekwondo-itf.ro.
- Cluburile participante trebuie sã asigure: 1 arbitru / club pentru cluburile care au între 1 până la 10 sportivi, 2 arbitri pentru cluburile care au între 11 până la 20 sportivi și 3 arbitri pentru cluburile care au peste 20 de sportivi.
Toate taxele vor fi facturate după tragerea la sorți online în data de 27.02.2018 iar cluburile vor fi obligate să achite sumele stabilite pentru sportivii înscriși (se achită sumele chiar și pentru spotivii retrași după data de 27 februarie 2018).
5. Arbitraj
Organizatorul local va plăti cazarea pentru 1 ARBITRU / club pentru cluburile care înscriu în competitie până la 10 sportivi, 2 ARBITRI / club pentru cluburile care încriu 11-19 sportivi în concurs și 3 ARBITRI / club pentru cluburile care încriu 20-30 sportivi în concurs. Arbitrii vor fi din cei acreditați de către federaţie pentru anul competitional 2018. Cazarea arbitrilor va începe de vineri 02.03.2018 orele 14:00 pânã duminică 04.03.2018 orele 12:00 la Hotel Carpați.
Cluburile vor solicita cazarea pentru arbitri (conform numărului de sportivi inscriși) până în data de 20 februarie 2018. Arbitrii care nu și-au făcut rezervarea până la această dată își vor suporta cheltuielile de cazare și masă.
Arbitrii au obligaţia să participe la şedinţa de arbitraj – vineri 02.03.2018, ÎN COSTUM DE ARBITRU, aproximativ orele 20:00 la sediul DJTS Maramureș, Baia Mare, bld. Unirii 14A. Cei care nu sunt prezenţi la sedinţa de arbitraj, vor fi excluşi de pe lista arbitrilor şi vor pierde drepturile de cazare.
Vor avea ţinuta regulamentară de arbitru I.T.F. Cei care nu au ţinută regulamentară vor fi excluşi, pierzându-şi drepturile de arbitraj (cazare, plată). Arbitrii acceptaţi sunt cei de pe lista arbitrilor acreditaţi şi validaţi de Federaţia Română de Taekwon-Do I.T.F, actualizată pe anul 2018, după Stagiul de la Baia Mare 2018. Comportamentul arbitrilor, prestaţia şi remuneraţia acestora vor fi analizate de către membri Comitetului Executiv de Arbitraj și Directorul de Arbitraj, dl. Banea Ciprian – 5 dan.
Arbitrii care doresc să arbitreze (acreditați pe 2018) dar nu se încadrează la punctul 5.a., vor avea condițiile de masă cu ceilalți arbitri (fără cazare).
În cazul în care numărul de arbitri înscriși de cluburi este mai mare decât numărul necesar de arbitri, selecția acestora se va face de către Directorul de Arbitraj, urmând să fie comunicată lista cluburilor până la data de 24.02.2018.
6. Antrenori
Antrenorii trebuie să fie îmbrăcaţi în trening, pantofi sport şi să aibă prosop.
Numai o singură persoană (antrenor / instructor) are voie să însoţească sportivul la spaţiul de luptă. Antrenorii cluburilor sportive vor desemna un instructor secund pentru a merge cu sportivul în cazul în care doi sportivi de la acelaşi club participă simultan la concurs.
D. Altele
1. Recompense
Recompense pentru fiecare categorie de greutate şi sex, după cum urmează:
- Sportivii vor fi premiaţi cu diplome şi medalii pentru locurile I, II şi III potrivit regulamantului;
- Se vor acorda Trofee pentru clasamentul general la: juniori III-II, I și seniori
2. Control doping
Federaţia Română de Taekwon-do ITF va solicita antrenorilor să se prezinte cu sportivii la control doping conform solicitărilor ANAD.
3. Cazare
HOTEL SENECA*** Baia Mare – tel 0262/250431 (str. Margeanului nr. 11 B) – 100 locuri- cazare în cameră dublă, cu mic dejun – 55,00 lei / persoană / zi
- cazare în cameră triplă, cu mic dejun – 50,00 lei / persoană / zi
- cazare în cameră cu 6-8 locuri, cu mic dejun – 35,00 lei / persoană/zi
- masa de prânz – 20,00 lei / persoană
- masa de cină – 20,00 lei / persoană
HOTEL SPORT * Baia Mare – telefon 0262-224901 (88 locuri la 22 lei / persoana / zi)
Locurile sunt dispuse in apartamente cu 2-3-4 camere astfel : 5 apartamente cu 6 locuri; 1 apartament cu 5 locuri; 6 apartamente cu 7 locuri; 2 apartamente cu 9 locuri.
HOTEL MARA*** (vis a vis de locul de desfășurare a competiției): tel 0262/226660, email: [email protected]
- cazare în cameră dublă, cu mic dejun – 75,00 lei / persoană / zi
- cazare în cameră triplă, cu mic dejun – 60,00 lei / persoană / zi
Rezervarile se fac de către fiecare club în parte.
4. Alte informații
La festivitatea de premiere este obligatorie purtarea de încăltăminte sport și dobok / trening de către sportivi (nu se acceptă premierea în alt echipament).
Programul de concurs va fi postat pe site și comunicat cluburilor cel mai târziu în data de 01.03.2018.
Înscrierea cluburilor la competiție și cântarul sportivilor se vor face pe bază de programare, urmând să fie consulate cluburile asupra orei sosirii în vederea stabilirii programului.
Dorești să spui ceva?